19 Oct 2016

Susah Ke Nak Buat Makanan Bayi?


Hari ni medina sebenarnya dah 7 bulan lebih. Alhamdulillah. Kejap je rasa dah setengah tahun. Trauma bersalin belum hilang kot? Hehe. Masa dah masuk 6 bulan, berdebar juga nak bagi medina makan. takut dia tak suka, takut salah bagi makan, takut tersedak, macam-macam lah.

Dah la penat fikir nak bagi makan apa untuk makanan yang pertama. Akhirnya ikut buku baby, ada tulis puree epal. Jadi farah buat keputusan untuk buat puree epal.
Tak suka! Medina tak suka puree epal haha. Bila makan dia buat muka macam makan benda masam. Kelakar ade, comel pon ade hihi. Walaupun medina tak suka, farah bagi juga makan untuk 4 hari sebab kami ikut 4-days rule. 

Bila dah hari ke-4 dia macam ok. Dah boleh makan. Kalau duduk dengan mama masa kami pi kerja, mama kata dia suka makan. 

Seronok sebenarnya masak untuk bayi ni. Macam buat eksperimen hehe. Banyak lagi farah tak cuba. yang dah cuba baru brokoli, bubur, pisang, betik, ayam, bilis, labu. Minggu ni rasa nak buat kentang pulak. Korang ada cadangan resepi apa lagi?
Baca Selanjutnya »

© 2015 Farah Sanusi . Designed by MaiGraphicDesign