23 Oct 2016

Mengidam Pelam Teloq

Minggu lepas tiba-tiba mengidam nak makan masam. Dulu masa kat kampung tepi rumah tok memang ada pokok pelam. Nak makan pi je panjat pokok. Sekarang dok rumah sewa mana ada pokok pelam hehe. 
Kat sini banyak pokok pelam epal. Rasa kalau nampak pokok pelam kat kawasan kampung mesti pelam epal. Farah tak suka sangat pelam epal. Tapi kalau tak ada pilihan hentam jugak lah.

Pelam kecik ni orang kelantan panggil pauh ringan. Orang kedah pula panggil pelan telur@teloq. Dulu farah tak tau orang paggil pelam teloq, penat nak terangkan kat orang pelam jenis ape bila farah cari pelam ni. Hhaha. 

Kalau kat sini cari kat market kuah je ada. Tu pun kena pi pagi-pagi. Pi petang memang takde dah. 
Makan cicah garam pun dah sedap hihi

Baca Selanjutnya »

© 2015 Farah Sanusi . Designed by MaiGraphicDesign