17 Apr 2017

Jalan-jalan Cari Jubin

Hujung minggu lepas, abah bawa hubby dan farah pi pilih jubin. Ni kali pertama farah masuk kedai jubin. Kalau farah pi sorang, tengok kedai dari luar memang tak berani masuk. Nampak macam gudang sebab jubin bertimbun.
Tapi bila masuk kedai, cantik! Dinding kedai penuh dengan jubin. Rambang mata nak pilih mana satu. 

Langkah pertama nak pilih jubin, tengok harga. Hehe. Sebelum pilih saiz dan corak, kena lah tengok harga. Kang pi pilih harga mahai, duit tak dak. Farah bukan faham pun macam mana nak pilih. sebab tu lah pi dengan abah mama. Depa dah ada pengalaman pilih jubin. 
Nak pilih warna apa, kena masuk dengan warna cat dinding rumah nanti. Aduss. Warna dinding pun tak buat keputusan lagi, macam mana lah nak pilih bagi masuk. 

Akhir sekali farah biar hubby je pilih. Hehe. Malas nak masuk campur. Orang tanya, kita setuju je. Senang cerita.
Lepas balik pilih jubin, kami singgah di kedai Sup daging. Sup sini memang sedap. Hubby selalu juga beli moi untuk farah di sini bila teringin. 

4 comments:

  1. kat mana tu pilih jubin...boleh share ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat white house ceramic, langkawi hehe

      Delete
  2. Jubin tu letak no.2.. Yg penting ksi kenyang perut dulu.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..kita tak fikir sangat kat jubin pun..

      Delete

Terima kasih untuk yang sudi komen.
Boleh tinggalkan link blog korang sekali.
Nanti farah melawat blog korang.
\(^0^)/

You Might Like This

© 2015 Farah Sanusi . Designed by MaiGraphicDesign