30 Oct 2017

Jalan-jalan di Pasar Malam Langkawi

Jalan-jalan di Pasar Malam Langkawi || Hari ahad adalah hari wajib untuk kami ke pasar malam. Sebab pasar malam hari ahad lah paling dekat dengan rumah. Tak sampai 5 minit dah sampai hehe. 
Budak kecik ni serius je masa orang nak ambil gambar.
Dekat Langkawi ini hari-hari ada pasar malam. Cuma tempat je berbeza. 

Farah memang lebih biasa dengan pasar malam hari ahad, dekat Beras Terbakar sebab dekat dengan rumah kami. Kalau hari lain yang selain ahad, farah biasa pi dekat Air Hangat (jumaat) dan Kuah (Sabtu). Tiga hari ini je biasa pi. Yang lain jarang-jarang sekali. 

Minggu lepas farah ternampak lagi satu pasar malam. Di Bayas. Sebelum ini tak ada. Hubby kata pasar malam bayas tu ada hari jumaat. Jadi hari jumaat ada 2 tempat pasar malam. 
Bila pi ke pasar malam ini lebih baik sediakan bajet siap-siap. Kalau pi membeli ikut nafsu memang pokai lah. Makanan semua nampak sedap kan? Dari nasi kepada kek, semua ada. 

Kami sendiri pun habis banyak duit tiap kali pi. Ini kes tak bajetkan perbelanjaan awal-awal hehe. 

Kadang-kadang waktu tengah beli tu kita rasa macam kita boleh habiskan makanan semua. Tapi padahal tak pun. Makan mesti tak habis. Sama lah macam bulan puasa. 

Hari ini hubby tak kerja. Hubby ambil time off. Jadi dia duduk rumah je dengan medina. Kami ke pasar malam selepas farah balik kerja. Lepas solat asar terus keluar rumah. Farah lebih suka awal sebab tak nak balik rumah lewat sangat. 

Rutin biasa kami mesti pi kedai sama, 

Kedai burger hubby
Kedai kuey teow/bihun/ moi sup medina
Kedai apam balik

Ini kedai wajib. Kedai sunat tak masuk lagi hehe. Kalau beli nasi, air, ayam goreng, keropok lekor, donut, kek, kuih bertambah lah kedainya. 
Pasembur farah. RM4. Isi biasa je. Tak lah banyak sangat.
Hari ini farah tak rasa nak makan. Jadi farah tak beli nasi. Farah beli pasembur di dekai sup. Hubby pula makan burger je. Nasi pun tak makan. 


Kuey Teow Sup RM4.50

Carrot ais RM2

Apam balik Special RM5. Kami selau ambil yang special, lepas tu minta manis sikit hehe. 

Apam balik ni memang sedap. Isi meleleh-leleh bila makan. 

Korang makan apa malam ni?

No comments:

Post a comment

Terima kasih untuk yang sudi komen.
Boleh tinggalkan link blog korang sekali.
Nanti farah melawat blog korang.
\(^0^)/

You Might Like This

© 2015 Farah Sanusi . Designed by MaiGraphicDesign